Thursday, January 12, 2012

Long time no write onee


Ohh lamanya tak datang sini haaa. Lama sungguh. Tapi tak kisah, sebab ni my private writing corner, kalau rasa nak tulis baru datang hehee. Ohh okay okay, nak start tulis ni.

It's a freaking 8 degrees out there. EIGHT!!! How am I supposed to rely to only my body fat? I can die of a heart attack arghhhh Beku lah jawabnya nak gi kelas jap lagi. Haihh, dalam bilik ni pun shivering dah ni. *Itu lah, awal winter haritu gatal tak nak beli heater, sekarang rasa lah* T-T

When someone is badmouthing you, you can't help but to feel reallly bad, nangis-nangis sikit kalau you're a girl (lelaki pun ada jugak kot) and terasaaa sangat-sangat dengan apa yang orang tu cakap and you will start comparing yourself to their talking. Well, for me, if that person yang mengata aku tu is someone yang aku takpernahjumpadia/takkenaldia/takkawandengandia/dia siapa?/tahsapatahkatfacebooktu, then, I probably will ignore it (but marah-marah la jugak for a moment sebab, 'apahal dia ni, gila ke ape?') because that person is not a bit significant to me.

Tapiii, it's a whole different case if that someone is in your circle of friends. Tak friends pun tak apa lah, at least someone you know, or talked to at least once. The impact bila diorang cakap benda-benda tak baik about yourself (literally cakap or text, fb, whatever) you will feel like, 'Oh my god, betul ke aku macam tu selama ni, kenapa aku tasdf waaaaaaaaaaa....' (mengalir lah air mata perempuan/lelaki korang) sebab benda tu hit you in your face. Serious rasa macam kena tampar kat muka sebab dah la you know that person, and suddenly hearing they talked about you like that walaupun selama ni you tak buat jahat pun kat dia (kalau buat jahat kat dia takyah la nak drama kalau dia mengata korang, memang patut pun, so buat lah baik kepada semuaa C: ) I've experienced it, and it was painful. A few days jugak lah macam tak betul sikit, berfikir, teruk sangat ke aku ni etc etc. But Alhamdulillah, since I got the words straight from her, verbally, face to face, to me only, (I think so. Dunia ku menjadi gelap tatkala aku menerima berita itu daripada mulutnya Ececee :p ) I take that she is trying to correct my wrongs that I didn't realize doing. Since that moment, I've learnt so hard to make the best poker face ever (especially when I dislike/bored with something but it's too rude to point it out at that moment).

I guess bad things that happened to you in the past affect your character as much as it affects your principle in life. I was lucky my bad memories are all solved at last I suppose, I haven't been betrayed badly by anyone. Ada tu ada, tapi small matter, dah tak pandang dah.

What if you're so badly betrayed by the person you trust, and not just one person but many, and among them, includes your own family?

Bersyukur lah dengan nikmat kawan dan kepercayaan yang Allah bagi kalau korang tak pernah kena macam tu. Kalau pernah, berdoa kepadaNya supaya diberikan kekuatan untuk melalui dugaan ni. Ingat, Allah tidak akan menduga hambanya yang tidak mampu (yakni tak boleh handle the problems) Siapa yang Allah duga, maknanya Allah care pasal dia, Allah nak tengok, mampukah hamba aku ini bersabar. Bukan semua orang Allah ambil perhatian macam tu tau.

Wallahualam, nak pergi kelas dah :)

Sunday, September 18, 2011

when disaster turns into an art




ink printer tumpah at home. Still keep that paper :D

Thursday, March 31, 2011

Berbaur - baur

Aku tak baik, so jangan label aku baik.
It feels wrong.

And lagi satu, kalau aku tak tunjuk aku marah, tak tau ke? Takkan sampai macam tu hebat sekali lakonan aku, sampai you are convinced that ' Oh takpe, dia tak marah'. ??
Common sense? Aku je ke yang ada benda ni?

Oh lagi satu, I only called myself 'Fiqa' when I'm with my family. I absolutely can not use that with you, no matter how 'sisterly' you are. I've tried, but I just can't. You just have to accept 'saya'. Thank god you don't get an 'aku' .

I'm pissed right now. Siapa ada gam-gajah-remover? I need one desperately now. I need to feel my fingers.

Tuesday, March 8, 2011

DUA RIBU SEPULUH

Masa, masa.
Kenapa tahun 2010 begitu cepat rasanya?

Oh.
Mungkin untuk calon exam sahaja.

Jadi, hai calon PMR dan SPM.
Waspadalah!

Kerana dengan sedikit alpa.
Masa sudah nun jauh di sana.
Sedangkan kita?

Masih terkedek-kedek, bersuka-ria.

by,
Afqh A
31/3/09

Wednesday, February 16, 2011

16 Feb 2011, 3:18 am

Memories.
They are meant to be left just like that, as a beautiful happy memory.
Don't, by clinging to them, hope for something that'll not come in return.
Don't, turn the memories into sadness, pain, grievance.
Don't, let it wallow you in tears.
Don't, all that supposing beautiful memories, pains you.
Let it do its work.
Let it joys you.
Let it pleasures you.
Contents you.
Delights you.
Let the memory stays, as a blissful, warming moment to you.


by,
Afqh A :)
3.34 am, 16/2/11

Sunday, June 20, 2010

'Haji' Arep :D

well, harini, mak abah arep tokwan and angah came back from Mekah, buat umrah. Seriously I'm jealous with arep, he got to go first! Initially, before the MARA call, i am on the list jugak okay. Tapi, MARA punye pasal... sabar je lah :D

Feeling restless nowadays, don't know why. Ohh, went to PD this evening, batch trip. It was fun, i was forced to play, resulting in having soaked jeans. Which was heavy, causing it to melondeh hahahaa
Then, the others wanted to try the banana boat, since i didn't bring extra clothes, i just tag along in the speedboat. I loved it, the wind, the scenery. But hate the heat. And peningpening -.-
Sampai je kat khemah balik, amik port pastu tido hahahaa
Bertolak balik around 2 kot, because we went with the van sbb bas ke block with other buses. Dalam van toksah cerite laa, golekgolek kepala aku tido. Sedar sedar dah masuk simpang rumah dah hahaha

Hmmm, all my friends yang nak masuk program diploma 26th ni, dah ready ke korang??

oh aini, good luck with the accounts!! (i know you are much much better than me in accounts cause i suck effing bad haha) aini, i missed youu, lame kot tak cakap ;(
and i missed driving your car time pegi beli chicken pie and kuih tu hahaha :D

anas!! belagak eh kau, dapat tukar johor xp haaa, blaja btol2, jgn tido cam kat kelas lagi. Cucuk cucuk la mak kau, boleh dapat lappy sebijik :D

yang lain lain sorry aku taktau ape perkembangan korang skrg sbb aku tak sempat nk meng-update-kan diri aku. Hope you guys enjoy university life :)

As for myself, go and study lahhh ( Hahaha, taknakk!! :p )

Tuesday, April 6, 2010

happy belated birthday,

pakcik Alias bin Mustafa!!
haih, dah 50 ye pakcik. tua la. hahaha.
semoga sihat selalu, and dibukakan pintu rezeki :)


video ni menginsafkan.
paling tak tahan time die cakap :
'jika berdosa mak membesarkan kamu berdua, mak pohon adik dan along....ampunkanlah mak.'
touching ohh. :"(
people, learn to appreciate your parents.

Monday, April 5, 2010

kenape?

why must you think badly about my friends?
why must you have bad impressions about my friends?
why you always judge my friends, saying they are this and that?
they are MY friends okay, i know them, you don't.
have i talked badly about your friends?
of course i have done that, because some of them annoys me, but i don't criticize them in front of you.
and the main thing is, i never told you to stop being friend with them.
i know you'll be pissed if i do that. don't you think i will too?
don't judge them in front of me, do it somewhere else.
and don't tell nonsense about my friends, you don't have the rights.
maybe i'm not that wise, but i know how to pick my friends.
i don't care if you don't like my friends, because I LOVE MY FRIENDS.


Saturday, March 13, 2010

:) :) :) :)

time result semalam was not so exciting. like when it was PMR result.
grateful for my result :) bersyukur but terkilan.
anyway, thanks abah :9
for this :) and also my back account XP

Tuesday, December 22, 2009

i think i'm a.....

LONER.
Yes. Big letters please. Shocked? Huh, don't.
Why? First,
- I hate other people in my room.
- Then, I love when everbody (makabahariff) are out cause the house is mine.
- I hate when I have to ikut pegi :- (tengok orang sakit, pegi rumah kawan abah, blablaa) cause kene cakap - cakap dengan orang lain.
- I hate following them shopping yet I don't get a damn thing. Jadi tukang angkat barang je.
- I hate going to the mall with the whole family cause they're boring.
(Tengok wayang taknak, windowshopping taknak, baik takyah pegi.)
Yet, I have to cause they're my money. $$$$
- Kalau dalam train or anywhere yang ada seat, I will avoid duduk sebelah orang yang berisiko tinggi akan start cakap untuk jangka masa yang agak lama dengan aku.
Bukan sombong ok, I just don't like talking. But, I love to talk. But..... Hah, whatever.
- I hate it when i realised that I love to not talking cause it reminds me of how alone I am. Thus, a loner.

So, what do you think? Does it make sense?
Damn, I hate not going to school. Makes me more alone. And weird.
Ok, NOW I'm a weirdo. Shit.

Saturday, December 12, 2009

12 jam.

harini, total hours of sleep 12 jam. wow. banyak gile mase aku membazir. and akibatnye, sekarang, pukul 2:42 am aku rase sangat energetic. and lapar. -_-"
just now, cam biasa la, korea-ing. found a variety show video about bizzare food challenge. the artist invited are challenged to eat ridiculous food. first they eat rice with coke. and dorang nampak semangat gile. wtf
pastu, the next food is cereal with seaweed soup. then followed by rice with ALOT of olive oil. paling tbb, frog legs pizza. paling geli.
3 hari baru, aku dah boring sampai takleh bercakap. somebody save me!
ariff dah stat tusyen, hahahaha padan muka. and gay gile, esok kuar dengan ariff gi midvalley sebab yang lain sibuk nak gi kelas KPP betul tak?
well, korang yang ade KPP esok, good luck!

Thursday, December 10, 2009

tbb.

today,lepas tolong2 kat spbt, we went out to bukit raja to watch citer frog apetah. disney. mule2 ingat boring, tapi berbaloi jugak tengok, lawak. and, rushda nangis hahaha, aku tak nangis :P (satu kemajuan lol)
well, after the movie, masuk jusco, dorang beli2, aku tak minat, so tawaf jusco sampai hampir semua kakak2 cashier dah cam aku -.-
and then, gi kedai buku sebab mmg tak sah kalau keluar tak singgah kedai buku. kitorang masuk popular, aini histeria sebab die dah jumpe buku yang die nak gile2. rushda pun dah jangkit jugak dengan aini. and and shafiqah check out buku BEN 10. XD
jalan3, pergi kat area 'novel remaja', and we spotted the most ridiculous thing on earth SENJAKALA and CINTA BARU.
WTF

come on laa, tak kan dah takde idea sangat sampai kene tulis dalam bm. sedap ke bunyi
"sekarang saya sedar yang edward adalah seorang pontianak"
ATAU
"jacob, adakah awak serigala jadian?"
pfft, nak sebut pon amik masa. serious shit owh. lepas ni, tajuk die GERHANA MATAHARI la kot. ape, ingat ni geograpfi form 3 ke? :|

Friday, November 27, 2009

wtf wtf wtf

baru check status for plkn. i hoped that i got the first kumpulan (2/1/2010-14/3/2010). but f**king unfortunately, i got either kumpulan 2 or 3.

dh la addmath tak brape lancar, plkn buat hal, nk gi tgk jacob right now tak bole. how am i gonna live? ;(
and aini, AGAIN, pls don't take MY Jacob :D

Thursday, September 10, 2009

sayur.

chemistry mencabar harini. rasa menyesal study last minit. basah tangan aku lap peluh kat dahi tadi. rasa tak puas hati dengan cikgu2 yang jaga periksa, masuk dewan setakat nak bergosip sambil mengganggu konsentrasi aku. tu aku boleh terima lagi, yela, takkan dorang nak masuk pastu diam tak bertegur sapa kan? tapi yang paling tak puas hati, cikgu tak round round untuk provide kertas. another thing, aku benci tempat duduk aku. dah la panas, DEHE plak tak reti dok diam kaki dia, bergegar gegar kerusi aku. pastu sibok tolak meja die ke depan, menyempitkan tempat aku. DEHE, nasib baik ko ALIYAH punya, klau tak rasenye dah gado besar.

balik tadi tido tak ingat dunia. time berbuka bari bangun. siot. agama esok dah la tak baca satu huruf pon lagi. double siot. and sekarang ni, ade keinginan yang melampau - lampau nak tengok korea. dah tengah buffer video dah pon. siotsiotsiot. esok kalau kat sekolah korang nampak ade kelibat orang cam tinggi sikit, muka cam tak tido setahun, mata panda, pastu kelakuan macam tak berada di bumi nyata, jangan sebok nak baling batu pulak.



congrats shakireen, dah dapat P. takyah la amik tahu perkembangan aku, aku BAPAK PEMALAS :P tah2 abang yang ajar kereta tu dah give up kot nak ajar aku. tengok la bila aku nak gi training lagi. nampak gaya tak dapat la P tahun ni.



dah masuk 10 malam terakhirr. tapi aku tak rasa islamic sangat. beribadat pon kurang. nak gi terawih kat surau ade orang tak bagi, suro teman die kat rumah. bila dah kat rumah, mula la goyang kaki. tapi ni bukan bende baru, dah berlarutan sejak dari darjah 6. rasenya aku sorang je kot yang tak pernah terawih kat surau/masjid. macam rushda cakap, aku memang teruk. pacik alias pon dah pandai kutuk aku, kate tak hargai bulan ramadhan. angguk jela, melawan karang kurang pahala. dah la pahala pon tak berapa banyak.

titibe rase diri sangat useless.



fakta tambahan : aku rase macam dah lama tak guna tissue. yeah, aku save pokok!


bajet nature's lover.

Saturday, August 1, 2009

maluu.

harini, semangat gila bangun pagi - pagi, sanggup ponteng tuisyen. kitorang pegi PC FAIR. first time pulak. :|* kesian gila.*
gerak dalam pukul 10, kitorang 4 je, aku, bafiq, abah, ariff. dalam pukul 11 lebih la sampai KTM. sampai je dah lari - lari sebenarnya, nak kejar train. ramai gila orang tadi, melekat - lekat time berdiri dalam train. oopss, sori terlucah. :)
kitorang bising - bising gak la, abah berapa kali dah warning suruh senyap. aku duduk tengah - tengah, ariff kat kiri, abah kanan, bafiq depan, belakang ada sorang pompuan, so kiranya aku selamat la. gurau, buat lawak, ketawa - ketawa sume, pastu dah takde idea, senyap jap. pastu dengar pengumuman dia, time tu baru sampai kat stesen petaling.
titibe, rase ade orang tekan kepala aku. aku pon jengket la kaki. mase tu jugak, mata tak nampak apape. gelap. pastu, rase cam nak tido, so letak la kepala kat tangan bafiq. sedar - sedar, abah bafiq ariff tengah angkat aku. sial je, aku terpengsan. baik gila ade kakak tu bagi aku duduk. abah dah cuak, dorang cakap muka aku macam orang mati. bagi air, pastu dah boleh nampak balik. time tu dah berpeluh - peluh dah, pastu baru perasan orang yang ada kat situ semua pandang. MALUUU

tapi aku tak rase cam pengsan pon, rase cam tengah tido jap. ariff cakap dia ingat aku nak buat lawak sebab pose time nak pengsan cam tengah rukuk hahaha. dorang sume tak perasan sebenarnya sebab semua membelakangi aku. bafiq aa, dia ingat aku sandar kat dia sebab ade orang nak lalu, tapi makin lama makin berat. abah pon terus bertindak pantas. hoho

lepas tu, the whole day, dorang tak habis - habis kacau aku. asal aku pejam mata je, "pengsan, pengsan."pastu, tak bagi aku jalan kat belakang sorang, kene jalan tengah - tengah. lol. tapi bersyukur sangat bafiq ada kat depan aku, kalau tak bahagia je aku landing atas lantai. sampai sekarang aku tak caya, aku pengsan dalam KTM.

time balik, bafiq kata dia dah ready dah kalau aku nak pengsan lagi. sial. aku memang dah tak pengsan eh, sekali malu sudah. tapi time balik best, banyak lelaki hensem. tapi sorang tu hensem dan tinggi.hot gilaaa :D sori aku cakap sampah, dah merepek

Thursday, July 30, 2009

imaginasi berlari - lari

Ada seorang perempuan tengah jalan sorang-sorang kat tepi pantai yang sunyi. Takde orang. Dia berpakaian sopan, menutup aurat. Manis je. Apa benda yang boleh mendatangkan bahaya kat dia?

Bukan peraba, bukan juga perogol. Ataupun 'flasher'. Mahupun lelaki gila yang suka raba buah dada.

Jawapan dia, ANGIN.

Bayangkan tiba - tiba angin bertiup melebihi tahap sepoi sepoi bahasa. Rasa - rasa apa jadi? Perempuan tu punya tudung ke, jubah ke, mesti melekat - lekat punya kat badan. Konfem nampak benda - benda yang tak perlu nampak. Hish, berdosa.



Ini lah akibatnya kalau buat exam kat luar kelas, masa tu jugak angin bertiup - tiup, paper exam dah habis bantai. Terasa lapar, makan fillet jap. Pastu tengok pokok, bergoyang - goyang mengikut rentak angin tu. Imaginasi pun merewang. Perghh, feel siot. ;)

takziah kepada yang kene duduk depan toilet lelaki. aku bersimpati sangat sangat sangat. :D

Sunday, July 19, 2009

Gotcha!!

tuisyen hari ni, satu haram pun tak paham. cibai. habis tuisyen bafiq amik.aku tanya pasal plan nak tengok wayang esok, dia kata kat sunway dah habis. aku macam dah nak menyumpah.

bafiq : sial doh, beratur panjang2, tetengok tiket habis. fully booked.
fiqah: aaah, siot. dah try tempat lain tak?
bafiq: ala, takyah la, postpone je. ataupun beli cd je.
fiqah: babi la, orang nak tengok wayang, janjalan.
bafiq: tau ak penat main clutch mase cari parking. malas aa cari kat tempat lain.

titibe menyampuk

ariff: tadi best kitorang main kat arcade, habis 10 ringgit.

bafiq: hahaha, best gila laa, bajet nak main 2 ringgit je tapi terhanyut.
fiqah: arcade?! aku sampai cancel pegi JPJ and tangkap gambar kelas semata-mata nak kuar, korang boleh pergi arcade?

* mata dah berair, suara dah sebak. sangaaatt sakit hati.

bafiq: wei rilek2, sebenarnya dah dapat, rilek doh, kuatkan semangat.
ariff: hahaha, gotcha!!!
fiqah: [tak dapat menahan sebak, cuba nak cover lalu ketawa. ]
bafiq: gila ah, menusuk sanubari. hahaha
fiqah: babi.

terbaik je kene tipu. sampai TER-bersandiwara. dorang cakap dapat ilham lepas dengar gotcha kat radio. sialan.

ni wajah - wajah kriminal yang terlibat, kalau jumpe dorang, tangkap, ikat, campak dalam stor kat bilik PPSMI.

*gambar ditangkap ekslusif untuk masuk blog.


p/s: nama2 telah diubah huruf dan sebutan untuk kesenangan bersama :D

Sunday, July 12, 2009

gumbira

hari ini happy sangatsangat.. firstly, ujian berkomputer utk amik lesen dh pass. finally, aku delay nk dekat 3 bulan kot. aku tension sangat kalau fikir pasal lesen ni, rasa cam fizik. sial je. anyway, jumpa shakireen kat sane, die bengang je sebab cap jari die unidentified. hahaha. jari die xle read bukan sebab die cube pukul abang cina bengis yang bertugas tu, tp sebab berpeluh. nervous la katakan. nervous2 pon salah 1 soalan je, jeles pulak. ehemm ehemm, aku salah 3 je ok :D

ade sorang lagi yang amik skali dengan aku cakap aku buat cepat gila. mane tak cepat, terima kasih kepada aini kerana suro aku buat latihan tu hari2 sampai rase macam neraka. haha. tapi cek dua kali laa, kang tak cek nyesal pulak. apape pon aku puas sebab dah takyah highlight2 buku cinabeng ni lagi. tapi potong stim gile, name aku salah type. jadi AFQAH. budus, esok kene gi betolkan.


secondly, ABAFIQ DAH BALIK!!! yeahh!! die cuti 3 bulan, baru sampai pagi tadi, time aku ber battle tahan tidur kat pusat exam tadi, abafiq sampai dengan jayanya. and, rambut die dah jadi cam rambut cgu azi time last year. OMG! bukan kutuk cikgu ye, jgn salah faham, syg cikgu :)
tp xde gambar, malas nak upload. time aku sampai, die dah hanyut, jetlag katanye. takpe ah, yang penting rindu gilegile kat bafiq, cume geli part rambut tu jela, ye aa, firstt time rambut panjang camtu. kalau dulu, rambut macam baru menggeliat2 nak memanjangkan diri, pacik alias terus cantas. hahaha.

rindu gile pemandangan nih. btw, aku bukan pervert ok.

Monday, July 6, 2009

i'm a victim

ye, mmg dah lame sangat sangat kamu2 semua tak nampak aku kat alam intenet ni sebab skrg tgh puasa. puasa korea. haha td kat kelas main satu game yg takde name, aina ajak. main je la, tp tak galak sangat la sbb sebenarnya x paham sgt hehe. well, PPT haritu sgt teruk, the worse kot. bayangkan la, chemistry yang paling aku confident dpt B. puake betol. korang pon tau kan, cgu kitorg skrg ni spesIAL sikit so aku cam bersabar gilegile. tp mulut aku dh keluar mcm2 dh sebenarnye, so nnt mase hari mintak2 ampun tu nak minta maaf la. kene la nangis setitik dua kot, bg nmpk cam nyesal gile. :P
kebanyakan org yg TAKNAK PLKN lebih takut dpt plkn drpd spm. nk tau satu kebenaran yang paling x gune tahap mentadak?

AKU TERPILIH PEGI PLKN. BAPAK KURANG HAJAR.
rase nk nangis ade, nk ngamuk pon ade, nyesal, excited pon ade. tah la, x pegi kang kene penjara pulak. haihh, sumpah sekarang pasrah gilegilegile la. taknak doh plkn, sialllll

aku mangsa plkn. MANGSA KECUAIAN PEGAWAI YG BERTUGAS YG SUKEHATI CLICK NAME AKU MASE NAK PILIH PESERTA PLKN. MANGSA KETIDAKADILAN KERAJAAN. AAHHHHH!!!

Wednesday, June 10, 2009

boring gile harini.. blm bgn tido pon dh tau harini akn jd boring.. pegi tsyn bio harini, first time pagi, sangat mengantuk sebab smlm tido lmbt xtau knape. syazwan tumpang tuisyen harini (syazwan songkok, budak alam shah tuu) well,lps tsyn fatimah serve pancakes! hahaha, mkn 3 kot :) bile mak sampai,msk kete, gi isi minyak, balik rumah mkn lg sambil tgk citer indon kat ntv7. nmpk sgt xde life kan? naik masuk bilik, tgk jam dh dkt kol 12 tgh hari, titibe rase ngantuk sgt sgt. tp bajet cam warak gile, amik wuduk pastu blaja tp x tahan lame pon. kol 2 kong, tido jap smpai kol 3. sedar2, mak dh kuar gi hantar ariff tuisyen. dr kol 3.3o smpai la skrg ni tgh tgk movie. blogging jap sementara tunggu movie nk load. td mak balik pastu buat salad ni.terima kasih syg mak!! yeay, makan lagii...

tu potato and cucumber salad.. P&C Salad. haha. ye mmg bile dgr cucumber je mcm x sedap tp bile makan rase cam apple. meleleh bai..
td bace post aini, haihh, bagus betol ko, nk amik exam JPJ dh.. aku xtau la bile.. :(
nnt dh bole drive jgn sombong pulak bile tgk aku mcm sadis gile tgh jln kaki tau!